Prágában jártak a National VET Team szakértői

2022.12.12.

A cseh és szlovák Erasmus+ Nemzeti Iroda szervezésében történt találkozóra 2022. november 24-25-én Prágában került sor. A rendezvényen 9 ország NVET koordinátorai és szakértői vettek részt.

XXII. Országos Neveléstudományi Konferencia

2022.11.23.

Az elmúlt évek történései soha nem látott mértékű változást hoztak a társadalmi és gazdasági környezetünkben. Természetesen az oktatási rendszert sem hagyhatta érintetlenül sem itthon, sem a világ különböző országaiban. 

ECVET tanulmánykötet – Megalakulástól a mai napig, szakértői szemmel

2022.02.14.

„Az ECVET Szakértői Hálózat tevékenysége és szerepe a szakképzés korszerűsítésében” című tanulmánykötet az elmúlt nyolc év alatt változó összetételű, innovatív, a hazai szakképzés korszerűsítése mellett elkötelezett szakemberek munkáját mutatja be. Azon tevékenységek és hatások összességét, amelyekkel a Szakértői Hálózat alakítani tudta a hazai szakképzés rendszerét és szereplőit az európai irányoknak, a jó gyakorlatoknak, a tanulási eredmény alapú gondolkodásnak megfelelően.

ECVET tanulmánykötet – Megalakulástól a mai napig, szakértői szemmel

2022.02.14.

„Az ECVET Szakértői Hálózat tevékenysége és szerepe a szakképzés korszerűsítésében” című tanulmánykötet az elmúlt nyolc év alatt változó összetételű, innovatív, a hazai szakképzés korszerűsítése mellett elkötelezett szakemberek munkáját mutatja be. Azon tevékenységek és hatások összességét, amelyekkel a Szakértői Hálózat alakítani tudta a hazai szakképzés rendszerét és szereplőit az európai irányoknak, a jó gyakorlatoknak, a tanulási eredmény alapú gondolkodásnak megfelelően.

Megjelent a Pályázati Pavilon legújabb száma

2021.12.16.

A Tempus Közalapítvány tavaly ünnepelte 25. évfordulóját, ezért a Pályázati Pavilon 2021-es kiadásában kiemelten foglalkozunk a pályázók szolgálatában töltött negyedszázaddal.

Pályázati Pavilon

2021.12.15.

Idén ünnepli 25. évfordulóját a Tempus Közalapítvány, ezért a Pályázati Pavilon 2021-es kiadásában kiemelten foglalkozunk a pályázók szolgálatában töltött negyedszázaddal. Magazinunkban ezúttal is számos témáról olvashatnak, köztük programjaink újdonságairól, a közelmúlt eseményeiről és arról is, hogyan hatottak a világjárvány kihívásai a nemzetközi mobilitási lehetőségekre.

Az Európai Unió megújult szakképzési szakpolitikája

2021.10.06.

Ez évtől a szakképzés fejlesztése, a rendszerek modernizációja és az ezt támogató Erasmus+ program megvalósítása egy megújult, korszerűsített európai szakpolitikai környezetben folyik, amelynek kereteit, stratégiai irányvonalait és prioritás-területeit, valamint a szakpolitika sikeres végrehajtását uniós és tagállami szinten támogató cselekvési akciókat a 2020. november 24-én elfogadott, „A fenntartható versenyképességet, társadalmi méltányosságot és rezilienciát célzó szakképzésről szóló Tanácsi Ajánlás” határozza meg.

Minőségbiztosítás a szakképzési mobilitásban - rendezvényajánló

2021.09.28.

Szakmai előadásokkal és interaktív csoportmunkával vár minden érdeklődőt a Tempus Közalapítvány közelgő workshopja.

National VET Team / Nemzeti Szakképzési Szakértői Munkacsoport

2021.09.27.

Az új, 2021–2027 közötti Erasmus+ programszakaszban a National VET Team nyújt szakértői támogatást a nemzeti irodák számára az Erasmus+ program végrehajtásához, azáltal, hogy szakmai segítséget kínálnak a szakképzési pályázóknak.

Minőségbiztosítás a szakképzési mobilitásban

2021.09.21.

A workshop során a rövidebb szakmai előadások mellett a résztvevők több interaktív és csoportos feladatban vesznek részt. Megismerik az EQAVET célját, alkotóelemeit és indikatív jellemzőit, valamint azt, hogyan jelennek meg az EQAVET követelmények a mobilitási pályázatokban. A workshop végén a résztvevők jógyakorlatokkal ismerkednek meg.

Az ECVET Szakértői Hálózat tevékenysége és szerepe a szakképzés korszerűsítésében 2012-2020

2020.12.09.

2020 végén új szakképzési ajánlás váltja fel az ECVET-et. A megújult szakértői hálózat következő évekre meghatározott célja, hogy ebben a folyamatban katalizátor szerepet vállaljon, és a 2020 utáni programgeneráció által biztosított eszközrendszerrel támogassa a szakképzés nemzetköziesítését. A kötetben található tanulmányok – melyek részben a történeti visszatekintés, részben az elért eredmények összegzésének igényével születtek –hiánypótló szerepet töltenek be, és kiindulási alapként fognak szolgálni ennek küldetésnek a sikeres teljesítéséhez.

TEA-délután az ECVET Szakértői Hálózat tagjaival - Online kötetbemutató műhelybeszélgetés

2020.11.17.

A Nemzeti ECVET Szakértői Hálózat 8 éves munkájáról és eredményeiről, és az új Szakképzési törvény kihívásairól

Határtalan hatás - Kiemelkedő projekttermékek az Erasmus+ programban - Online

2020.09.21.

Kézikönyvek, módszertani útmutatók, beszámolók, társasjátékok, komplex oktatási anyagok, hasznos applikációk és digitális eszközök… Az Erasmus+ program 2014-2020-as programciklusának végéhez érve bemutatkoznak az elmúlt hét év kiemelkedő a projekttermékei.

„Én az egész projektet egy nemformális tanulási formának tekintem!”

2020.08.13.

A fővárosi BGSZC II. Rákóczi Ferenc Közgazdasági Szakgimnáziuma saját bevallása szerint még az út elején tart az Erasmus+ pályázatok terén. Ehhez képest életük legelső pályázatának eredményei máris sok szempontból mérföldkövek. Galgóczy Évával, a „Nemzetköziesítés a korszerű turisztikai képzés jegyében” elnevezésű Erasmus+ pályázat koordinátorával beszélgettünk többek között a szakmájukat érintő innovációkról, illetve a diákok „menni vagy maradni” dilemmájáról.

Az ECVET szerepe az európai szakképzési mobilitások támogatásában

2020.07.22.

10 évvel ezelőtt jelent meg az Európai Parlament és Tanács ECVET (Európai Szakoktatási és Szakképzési Kreditrendszer) ajánlása. Az évforduló kiváló alkalmat teremtett arra, hogy a nemzetközi ECVET szakértői hálózat tagjai megvizsgálják, hogy a szakképzés és a szakképesítések kialakításának minősége, valamint az ECVET elvek alkalmazása hogyan szolgálja az európai polgárok szakmai kompetenciáinak jobb munkaerőpiaci megfelelését.

XTALKS-TO-ZED avagy hogyan érti meg egymást az X és a Z?

2020.07.20.

A Tempus Közalapítvány 2019. november 29-én egynapos műhelymunkát szervezett XTALKS-TO-ZED – Fókuszban az együttműködés címmel. A rendezvényen a szakképzési rendszer két kulcsszereplője, a tanuló és a tanár gondolkodott közösen arról, hogy mit tanulhat egymástól az X és a Z generáció annak érdekében, hogy eredményesebben tudjanak együttműködni a tanítási-tanulási folyamatban.

ECVET Együttműködési megállapodás (EN)

2020.05.29.

ECVET Tanulási megállapodás (EN)

2020.05.29.

Who will repair cars with green number plates?

2020.05.20.

The Erasmus+ project called 'Green Wheels', implemented by Czech, Slovak, Hungarian and English partners, addresses an exciting and current issue. They focused on training mechanics of electric and hybrid cars: they developed a curriculum and adapted innovative teaching methods in order to train competent professionals to service the more and more popular vehicles.

Ki fogja megjavítani a zöld rendszámos autókat?

2020.04.29.

Izgalmas és aktuális kérdést feszegetett a Green Wheels című Erasmus+ projekt, amely cseh, szlovák, magyar és angol partnerségben valósult meg. Elektromos és hibrid autók szerelőjének a képzésével foglalkoztak.

A képzésnek is a munkáltatók nyelvét kell beszélni

2020.01.27.

Ahhoz, hogy az iskolák a piac igényeinek megfelelő fiatalokat képezhessenek, feltétlenül tisztában kell lenniük azzal, hogy mit várnak el a munkáltatók. Éppen ezért kerül egyre inkább a fókuszba a tanulási eredmény alapú kimeneti követelmények megalkotásának fontossága.

A Tempus Közalapítvány nemzeti ECVET szakértői csoportjának szerepe a szakképzés megújításában

2020.01.24.

10 évvel ezelőtt jelent meg az Európai Parlament és a Tanács ECVET (Európai szakoktatási és szakképzési kreditrendszer) ajánlása.

Pályázatírást támogató szeminárium - Eredményes Erasmus+: Motiváltabb tanulók, tudatosabb kollégák a tanulói és tanári mobilitásokban

2019.11.07.

A szemináriumon olyan projektek tervezésében szeretnénk támogatni az érdeklődő szakképző intézményeket, amelyek összhangban állnak intézményfejlesztési céljaikkal. Amellett, hogy részletesen ismertetjük a tanulási eredmény alapú megközelítést és az abban rejlő szakmai lehetőségeket, konkrétan hasznosítható ötletekkel is segítjük majd a pályázókat. A rendezvény interaktív, az előadások mellett kiscsoportos munkában, közösen gondoljuk át a legfontosabb kérdéseket, ami megkönnyíti majd a pályázatok munkaprogramjának tervezését.

Nemzetköziesítési klub szakképzési mobilitási tanúsítvánnyal rendelkező pályázók számára

2019.10.29.

A Nemzetköziesítési klub a szakképzési mobilitási tanúsítvánnyal rendelkező intézmények számára szóló rendezvény, ahol az aktuális, 2020-as pályázati információkon túl az intézményi stratégiák nyomonkövetése, a mobilitások minőségi kérdései, valamint a tapasztalatok megosztása is helyet kap.

Együttműködési megállapodás (ECVET, angol)

2019.06.20.

Tanulási megállapodás (ECVET, angol)

2019.06.20.

New Recipes and Quality Assurance Documents

2019.04.12.

The Hansági Ferenc Vocational School of the Vocational Training Centre of Szeged has offered opportunities of gaining experience abroad to its cook, waiter and pastry cook students for years. Due to their excellent programmes, as well as to the conscious and long-term planning of their projects, they have been recognised with a number of awards. They make use of the experiences gained throughout the years and continuously expand their application tool set, which won them the Erasmus+ Quality Award this year. We talked to Project Coordinator Klára Jancsikinné Smicskó Klára.

TANULÁSI EREDMÉNYEK ALAPÚ MEGKÖZELÍTÉS A KÉPZÉSFEJLESZTÉSBEN

2019.03.25.

A Tempus Közalapítvány 2019. április 24-25-én kétnapos műhelymunkát szervez Szegeden a szak- és felnőttképzés fejlesztése témában, fókuszálva a globális gazdaság és munkaerőpiac felől érkező főbb kihívásokra, különös hangsúllyal a tanulási eredmények alapú megközelítés alkalmazására a képzésfejlesztésben.

TANULÁSI EREDMÉNYEK ALAPÚ MEGKÖZELÍTÉS A KÉPZÉSFEJLESZTÉSBEN

2019.02.18.

A Tempus Közalapítvány 2019. március 13-14-én kétnapos műhelymunkát szervez Győrben a szak- és felnőttképzés fejlesztése témában, fókuszálva a globális gazdaság és munkaerőpiac felől érkező főbb kihívásokra, különös hangsúllyal a tanulási eredmények alapú megközelítés alkalmazására a képzésfejlesztésben.

Pályázatírást támogató szeminárium

2018.10.11.

Eredményes Erasmus+: Motiváltabb tanulók, tudatosabb kollégák a tanulói és tanári mobilitásokban

Nemzetköziesítés a köznevelés és a szakképzés területén

2018.08.30.

A munkáltatót nem az érdekli, miről van papírja a végzett tanulónak, hanem hogy mit tud

2018.07.23.

A Szegedi Szakképzési Centrum Hansági Ferenc Szakképző Iskolája hosszú évek óta biztosít szakács, pincér és cukrász tanulói számára külföldi tapasztalatszerzési lehetőséget. Kiváló pályázataiknak, valamint projektjeik tudatos és hosszú távú tervezésének köszönhetően 2009-ben Szakképzési mobilitási tanúsítványt nyertek, melyet 2016-ban sikeresen meghosszabbítottak. Munkájuk során az évek alatt szerzett tapasztalatokat újrahasznosítják, pályázati eszköztárukat folyamatosan bővítik. Jancsikinné Smicskó Klára projektkoordinátorral a minőségfejlesztésről, a tanulási eredmények fontosságáról és az értékelés eszközeiről beszélgettünk.

Erasmus+ szakképzési mobilitási projektek

2018.07.16.

Letölthető kétnyelvű leporelló | ECVET

Evaluation and assessment of learning outcomes

2018.07.16.

Letölthető leporelló | ECVET

Using learning outcomes

2018.07.16.

Letölthető leporelló | ECVET

The logic of organising Erasmus+ mobility work placements

2018.07.16.

Letölthető leporelló | ECVET

Kreditrendszerek, ECTS, kreditelismerés, kreditátvitel

2018.06.19.

A bolognai folyamat keretében kialakult Európai Felsőoktatási Térség (EFT; lásd itt) egyik közös jellemzője, hogy a térség mind a 48 tagállamában működik az ECTS – az európai kreditátviteli és -gyűjtési rendszer. Az EFT egyetemein meghirdetett összes kurzus több, mint 75%-a esetében alkalmazzák az ECTS-t.

Tanulási megállapodás (ECVET, angol)

2018.06.13.

Új receptek és minőségbiztosítási dokumentumok

2018.05.23.

Hosszú évek óta biztosít szakács, pincér és cukrász tanulói számára külföldi tapasztalatszerzési lehetőséget a Szegedi Szakképzési Centrum Hansági Ferenc Szakképző Iskolája. Kiváló pályázataiknak, valamint projektjeik tudatos és hosszú távú tervezésének köszönhetően számtalan díjban részesültek már. Az évek alatt szerzett tapasztalatokat újrahasznosítják, pályázati eszköztárukat folyamatosan bővítik, ennek köszönhetően nyerhették el idén az Erasmus+ Nívódíjat. Jancsikinné Smicskó Klára projektkoordinátorral beszélgettünk.

Új receptek és minőségbiztosítási dokumentumok - Erasmus+ nívódíj 2018

2018.05.23.

Hosszú évek óta biztosít szakács, pincér és cukrász tanulói számára külföldi tapasztalatszerzési lehetőséget a Szegedi Szakképzési Centrum Hansági Ferenc Szakképző Iskolája. Kiváló pályázataiknak, valamint projektjeik tudatos és hosszú távú tervezésének köszönhetően számtalan díjban részesültek már. Az évek alatt szerzett tapasztalatokat újrahasznosítják, pályázati eszköztárukat folyamatosan bővítik, ennek köszönhetően nyerhették el idén az Erasmus+ Nívódíjat. Jancsikinné Smicskó Klára projektkoordinátorral beszélgettünk.

Képzésfejlesztők képzése Budapesten és Salgótarjánban

2018.03.23.

2018. február 22-23-án és március 1-2-án a Tempus Közalapítvány kétnapos műhelymunkát szervezett két helyszínen a szak- és felnőttképzés fejlesztése témában, fókuszálva a tanulási eredmények alapú megközelítés alkalmazására a képzésfejlesztésben. Összefoglaló.

A munkáltatót nem az érdekli, hogy miről van papírja a végzett tanulónak, hanem hogy mit tud

2018.02.28.

A Szegedi Szakképzési Centrum Hansági Ferenc Szakképző Iskolája hosszú évek óta biztosít szakács, pincér és cukrász tanulói számára külföldi tapasztalatszerzési lehetőséget. Kiváló pályázataiknak, valamint projektjeik tudatos és hosszú távú tervezésének köszönhetően 2009-ben Szakképzési mobilitási tanúsítványt nyertek, melyet 2016-ban sikeresen meghosszabbítottak. Munkájuk során az évek alatt szerzett tapasztalatokat újrahasznosítják, pályázati eszköztárukat folyamatosan bővítik. Jancsikinné Smicskó Klára projektkoordinátorral a minőségfejlesztésről, a tanulási eredmények fontosságáról és az értékelés eszközeiről beszélgettünk.

A munkáltatót nem az érdekli, hogy miről van papírja a végzett tanulónak, hanem hogy mit tud

2018.02.28.

A Szegedi Szakképzési Centrum Hansági Ferenc Szakképző Iskolája hosszú évek óta biztosít szakács, pincér és cukrász tanulói számára külföldi tapasztalatszerzési lehetőséget. Kiváló pályázataiknak, valamint projektjeik tudatos és hosszú távú tervezésének köszönhetően 2009-ben Szakképzési mobilitási tanúsítványt nyertek, melyet 2016-ban sikeresen meghosszabbítottak. Munkájuk során az évek alatt szerzett tapasztalatokat újrahasznosítják, pályázati eszköztárukat folyamatosan bővítik. Jancsikinné Smicskó Klára projektkoordinátorral a minőségfejlesztésről, a tanulási eredmények fontosságáról és az értékelés eszközeiről beszélgettünk.

Employers don’t care about your qualification; they care about what you can do. - How does the competency matrix reflect that?

2018.02.21.

Hansági Ferenc Vocational School of the Szeged Centre of Vocational Training has offered opportunities to gain experience abroad for cook, waiter and pastry cook students for many years. Due to their excellent programmes, as well as the conscious and long-term planning of their projects, they won a Vocational Training Mobility Certification in 2009, which they successfully prolonged in 2016. In their work, they rely on the experiences gained throughout the years and continuously expand their application tool set. We talked to Project Coordinator Klára Smicskó Jancsikinné about quality development, the importance of learning outcomes and the tools of assessment.

Meeting Point: E+ mobilities & Apprenticeships - ECVET Peer Learning Activity in Hungary

2018.02.14.

Strengthening the role of workplaces in the preparation and implementation of international mobilities and national appreniceships

Erasmus+ kommunikációs elemek

2018.02.09.

Tanulmányi eredmények alapú megközelítés a képzésfejlesztésben

2018.01.17.

A Tempus Közalapítvány 2018. március 1-2-án kétnapos műhelymunkát szervez a szak- és felnőttképzés fejlesztése témában, fókuszálva a globális gazdaság és munkaerőpiac felől érkező főbb kihívásokra, különös hangsúllyal a tanulási eredmények alapú megközelítés alkalmazására a képzésfejlesztésben.

Tanulási eredmények alapú megközelítés a képzésfejlesztésben

2018.01.17.

A Tempus Közalapítvány 2018. február 22-23-án kétnapos műhelymunkát szervez a szak- és felnőttképzés fejlesztése témában, fókuszálva a globális gazdaság és munkaerőpiac felől érkező főbb kihívásokra, különös hangsúllyal a tanulási eredmények alapú megközelítés alkalmazására a képzésfejlesztésben.

Új irány a szakképzésben

2017.12.13.

Így néz ki a munka alapú tanulás - Karácsony Zoltán összefoglalója.

Hogyan fejleszthető egy szakképzési mobilitási projekt a tanulási eredmények megközelítés alkalmazásával?

2017.11.27.

Már csak három napig lehet jelentkezni a pályázatírást támogató szemináriumra.

Minőségi mobilitás: Hogyan fejleszthető egy szakképzési mobilitási projekt a tanulási eredmények megközelítés alkalmazásával?

2017.11.20.

Pályázatírást támogató szeminárium

Európai Szakképzési Hét - Egy hétig minden a szakképzésről szólt!

2017.11.20.

2017. november 20-24. között tartották a szakképzés európai hetét, ahol az érdekeltek megosztották egymással a szakképzés terén elért kiemelkedő eredményeiket, innovatív oktatási gyakorlataikat és sikeres szakmai programjaikat.

Ahol a két világ találkozik: nemzetközi mobilitások és hazai szakmai gyakorlatok

2017.10.25.

A Tempus Közalapítvány 2017. november 23-án egynapos műhelymunkát szervez 'A munkahelyek szerepének erősítése a hazai és nemzetközi szakmai gyakorlatok előkészítésében és megvalósításában' témában.

Az a lényeg, hogy mit tud – tanulási eredmények a szakképzésben

2017.08.29.

Egyre több középiskola veszi kézbe a szakmai gyakorlatok szervezését.

Tanulási megállapodás (ECVET, angol)

2017.06.13.

ECVET mobilitási haladó szeminárium

2017.05.24.

2017. június 9-én megrendezésre kerül az ECVET (Európai Szakoktatási és Szakképzési Kreditrendszer) mobilitási haladó szeminárium Minőségi Mobilitás - Tapasztalatcsere tanulási eredmények írásáról, értékeléséről és beszámításáról címmel.

Minőségi Mobilitás

2017.05.08.

Tapasztalatcsere tanulási eredmények írásáról, értékeléséről és beszámításáról

Miért fontos a tanulási eredmények láthatóvá tétele?

2017.04.27.

Életünk során számos értékes kompetenciát sajátítunk el az iskolán kívül. Ezek a tudások azonban gyakran alulértékeltek annak ellenére, hogy ugyanolyan jelentős munkaerő-piaci relevanciájuk lehet, mint az iskolában megszerzett ismereteknek, képességeknek. A nem-formális és informális környezetben szerzett tanulási eredmények validációja láthatóvá teszi az egyén kompetenciáit és értéket ad azoknak. Ennek hátteréről ír részletesen összefoglalójában Farkas Éva.

Tanulási eredmények alapú megközelítés a képzésfejlesztésben - KARCAG

2017.03.27.

Két napos műhelymunka áprilisban a TEMPUS Közalapítvány szervezésében

Tanulási eredmények alapú megközelítés a képzésfejlesztésben

2017.03.23.

Két napos műhelymunka áprilisban a TEMPUS Közalapítvány szervezésében

Módszertani útmutató szakképző intézmények számára

2017.02.09.

A tanulási eredmény alapon szervezett szakmai gyakorlatok szervezéséhez készített útmutatót Farkas Éva és Bogdány Zoltán.

Európai Szakképzési Hét

2016.12.15.

A Tempus Közalapítvány is részt vett a rendezvénysorozatban

Az Európai Szakképzés Hetében két tanulmány is megjelent a Tempus Közalapítvány honlapján

2016.12.15.

A munkatapasztalattal szerzett tanulási eredmények értékeléséről és a munka alapú tanulás tanulási eredmény alapon szervezett szakmai gyakorlatok alapján történő minőségbiztosításáról szakértőknek szóló tanulmány gyűjteményünkben olvashat.

A munka alapú tanulás minőségbiztosítása szakmai gyakorlatokkal

2016.12.08.

Szakképző intézmények figyelmébe ajánljuk a nemzeti ECVET szakértői hálózat tagjai Dr. Farkas Éva és Bogdány Zoltán tanulmányát, amelyet az Európai Szakképzés Hetének keretein belül jelentetünk meg honlapunkon.

Minőségi mobilitás - Hogyan fejleszthető egy szakképzési mobilitási projekt az ECVET eszközök alkalmazásával?

2016.11.15.

A Tempus Közalapítvány a minél magasabb színvonalú pályáztatás érdekében a gyakorlati munkaprogramok tanulási eredmény alapú megfogalmazásához is segítséget nyújt kezdő, a „tanulási eredmény” fogalmával még most ismerkedő pályázóknak Minőségi mobilitás című szemináriumán.

„Ezek a gyerekek nem fognak kiesni a képzésből” - digitális növénygyűjtemény és motiváló dicséret

2016.08.18.

11 dísznövénykertész és kertész tanuló Rostockban és környékén, 4 hetes szakmai gyakorlaton vett részt. A projekt koordinátora őszintén és teljes odaadással mesélt nekünk – nem csak múlt időben, mert a 2010-es, első projektjük óta folyamatosan pályáznak, és minden évben tanulnak valami újat, amit aztán be tudnak építeni a projektjeikbe.

Képzési megállapodás (ECVET, angol)

2016.08.04.

Magas minőségre törekszenek - Műszaki tanulók külföldi szakmai gyakorlata

2016.06.02.

Autószerelő, géplakatos és hegesztő tanulók vehettek részt négyhetes szakmai gyakorlaton Németországban és Szlovákiában. A békéscsabai diákok szakmailag is sokat fejlődtek, emellett önállóbak, magabiztosabbak lettek, és olyan élményekkel gazdagodtak, amelyek a személyiségfejlődésükre is hatással vannak. A projekt koordinátora, aki a szakképző iskola vezetője is volt egy ideig, komoly elhivatottsággal és nagy lelkesedéssel számolt be tapasztalataikról. Pataki Ferenccel az elmúlt években lezajlott külföldi szakmai gyakorlatokról is beszélgettünk.

Minőségi mobilitás - Hogyan fejleszthető egy szakképzési mobilitási projekt a tanulási eredmények megközelítés alkalmazásával?

2016.05.25.

Szeminárium szakképzési célcsoportok számára

Tanulási eredmények alapú megközelítés a képzésfejlesztésben

2016.04.14.

Átláthatóság, átjárhatóság, hordozhatóság az oktatási rendszerekben

2016.03.10.

Az egész életen át tartó tanulás megvalósulását támogató európai fejlesztési folyamatok

ECVET elvek a gyakorlatban: kreditbeszámítás vagy személyre szabott elismerés

2016.02.25.

A hallgatói nemzetközi szakmai gyakorlat és mobilitás tapasztalatcseréje című projekt (PEST – Partnership for Exchange of experience in Student on-the-job Training) célja az oktatási intézmények, vállalatok párbeszédének elősegítése a hallgatói szakmai gyakorlatok szervezésének ösztönzésére. A Budapesti Gazdasági Főiskola (BGF) és a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) közös szervezésében 2015. június 4-én megrendezett projektzáró szakmai fórum célja az volt, hogy a mobilitásban érintett szakemberek a projekteredmények ismertetésén túl az eredmények hatékony alkalmazásához és fenntarthatóságához is iránymutatást adjanak.

Rugalmas szakképesítéseket a változó munkaerőpiacnak

2016.01.28.

A 2015. november 5-6. között Barcelonában megrendezett éves ECVET fórum résztvevői arra fókuszáltak, hogy a formális szakképzés az ECVET elvek alkalmazásával hogyan tudja az egyéneket támogatni a munkaerő-piac gyorsan változó igényeinek megfelelő képességek, kompetenciák elsajátításában.

Rugalmas szakképesítéseket a változó munkaerőpiacnak

2016.01.07.

A 2015. november 5-6. között Barcelonában megrendezett éves ECVET fórum résztvevői arra fókuszáltak, hogy a formális szakképzés az ECVET elvek alkalmazásával hogyan tudja az egyéneket támogatni a munkaerő-piac gyorsan változó igényeinek megfelelő képességek, kompetenciák elsajátításában. A mintegy 500 résztvevő egyikeként szeretném megosztani tapasztalataimat.

Mitől válik vonzóvá a szakképzés? - EfVET konferencia Cipruson

2015.11.11.

A munkaerőpiac állandóan változik, egyre inkább igényli a képzettebb, rugalmasabb munkaerőt, ezért a vállalkozói szellem és a digitális készségek előfeltételei a foglalkoztatásnak. A vállalkozások, az üzleti élet szereplői és a munkaadók egymással összhangban állítják, hogy növekszik a szakképzés szerepe a gazdaságban, és egyre inkább előtérbe helyezik a gyakornoki rendszerben történő, munka alapú tanulást. Tehát a szakképzésnek a gyakorlati készségek fejlesztésén érdemes alapulnia, amely vonzó alternatívát kínál a tanulásra, hiszen így a fiatalok az üzleti élet számára megfelelő és alkalmazható készségekre munkahelyi környezetben tehetnek szert. Ezért van különösen nagy hangsúly a gyakornoki képzésen (tanulói szerződéses képzés), amely a vállalati szféra és a szakképzést kínálók közötti szoros együttműködést is feltételezi.

Az európai ECVET hálózat 2 napos szemináriumokat szervez Budapesten

Partner hír | 2015.11.04.

A decemberi szemináriumokra szakképzési szakértőket, illetve szakképzésben jártas mobilitási koordinátorokat várnak.

ECVET CAFE – Hogyan építsünk világítótornyot? Haladó szeminárium

2015.10.27.

Minőségi mobilitás - Tapasztalatcsere tanulási eredmények írásáról, értékeléséről és beszámításáról

ECVET tan. megállapodás

2015.07.08.

A baglyoktól az ösztöndíjakig: Leonardo programok a természetvédelem szolgálatában

2015.06.05.

A Gyöngybagolyvédelmi Alapítvány egyike a számos hazai természetvédelemmel foglalkozó civil szervezetnek. Az 1997-ben megalakult, és kezdetben főleg egy faj, a veszélyeztetett gyöngybagoly védelmére koncentráló szervezet napjainkra szerteágazó tevékenységet végez. A jelen összefoglalóban bemutatjuk, hogy egy klasszikus természetvédelemmel foglalkozó civil szervezet a Leonardo programokból építkezve hogyan tudott a természetvédelmi szektor egésze számára elérhető szakmai gyakorlati és továbbképzési lehetőségeket teremteni.

Ablakot nyitunk a nagyvilágra

2015.06.04.

Mi történik, ha egy ambiciózus nyelvtanár fejébe veszi, hogy külföldi szakmai gyakorlatra küldi a tanulóit? Hogyan lehet 10 év alatt elérni, hogy ma már a teljes tanévet kitöltik a mobilitási programok, egymást érik a felkészítések, iskolai beszámolók? Milyen lépésekkel lehet a mobilitási programokat folyamatosan fenntartani, fejleszteni és az iskolai élet részévé tenni? Mindezekről Csókáné Kálmán Évával beszélgettünk, aki pályáját nyelvtanárként kezdte, jelenleg pedig már teljes állású projektkoordinátorként fogja össze az iskola mobilitási programjait, külföldi kapcsolatait.

Nemzetközi szakmai gyakorlatok ECVET alapon - szakmai vitafórum

Partner hír | 2015.05.27.

A BGF PSZK szeretettel meghívja Önt a 2015. június 4-én megrendezendő szakmai fórumára, amelyet az általuk koordinált PEST projekt (PEST – Partnership for Experience in Student On-The-Job Training) záróeseményeinek keretében szerveznek.

A szakmai gyakorlat elismerése

2015.02.17.

Tanulási eredmények írása

2015.02.17.

ECVET mobilitási modell: A mobilitás előtt-alatt-után

2015.02.17.

Az ECVET hozzáadott értéke

2015.02.17.

Minőségi mobilitás - Hogyan fejleszthető egy szakképzési mobilitási projekt az ECVET eszközök alkalmazásával?

2014.12.08.

ECVET kezdő szeminárium

Minőségi mobilitás - Hogyan fejleszthető egy szakképzési mobilitási projekt az ECVET eszközök alkalmazásával?

2014.11.13.

ECVET kezdő szeminárium

Minőségi mobilitás - konzultációs műhely

2014.11.12.

Tapasztalatcsere tanulási eredmények írásáról, értékeléséről és beszámításáról

Átlátható és átjárható szakképzés

2014.10.30.

Turizmus Online | Mit jelent pontosan kozmetikusnak lenni? Mi a munkája egy fitness-wellness asszisztensnek? Milyen feladatokat lát el egy egészségturisztikai szervező, értékesítő? Milyen kompetenciákra van szüksége egy európai szintű szakembernek ahhoz, hogy a lehető legjobban elvégezze feladatait és kielégítse a vásárlói igényeket? Az ECVET – HEALTH TOURISM projekt ezekre a kérdésekre kereste a választ, illetve az ehhez kapcsolódó kihívások és problémák megoldását célozta.

ECVET Minőségbiztosítási követelmények (angol)

2014.10.20.

ECVET Tanulási megállapodás (angol)

2014.10.20.

ECVET Együttműködési megállapodás (angol)

2014.10.20.

IV.sz. melléklet: Diák mobilitás (ECVET)

2014.10.18.

Tanulási eredmények a mobilitás középpontjában

2014.10.14.

Az európai ajánlás az ECVET bevezetéséről már 2009-ben megszületett, ennek gyakorlatban történő alkalmazása azonban még gyerekcipőben jár. A magyarországi szakképző intézmények között csak elvétve találni olyat, amelyik elismeri a nemzetközi mobilitások során szerzett képesítéseket és kompetenciákat. A Leonardo mobilitási projektek beszámolóit olvasva azonban egyre több utalást találunk arra, hogy az intézmények igenis törekszenek a külföldi gyakorlat tudatos megtervezésére, az itthoni képzésnek való megfeleltetésre, a gyakorlatnak a képzés részeként történő elismerésére anélkül, hogy tudnák, valójában erről szól az ECVET.

Attitűdről, nemzetközi sztenderdekről és a high-tech konyhai eszközökről

2014.10.14.

Kóbor Zoltánt, a Gundel Károly Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Szakképző Iskola igazgatóját kérdeztük arról, miért fontos egy iskolának összevetni programját más képzési programokkal, és erősítheti-e az ECVET a képzőintézetek és a vállalkozói szféra kapcsolatát.

Minőségi mobilitás a szakképzésben: ECVET szemlélet

2014.10.14.

Interjú Rozmán Évával, az egri Andrássy György Közgazdasági Szakközépiskola igazgatójával. „Az ECVET szeminárium új perspektívákat nyitott. Rámutatott, hogy milyen irányba, hogyan fejleszthető a saját projektünk. Pontosan látom azt, milyen előkészületi munkák szükségesek egy szakmai gyakorlat hatékonyságának növeléséhez."

Rugalmas és átjárható szakképzés

2014.10.07.

Kiadványunkkal helyzetképet igyekeztünk adni az ECVET jelenlegi állapotáról, a hazai fejlesztések folyamatáról és eddig elért eredményeiről, valamint a jövőt érintő kihívásokról, lehetőségekről.

ECVET

2014.10.01.

Az Európai Szakoktatási és Szakképzési Kreditrendszer

Dokumentumok, kézikönyvek

2014.06.06.

Európai Szakoktatási és Szakképzési Kreditrendszer

2014.06.06.

Az Európai Szakoktatási és Szakképzési Kreditrendszer (ECVET – ejtsd: ekvet vagy íszivet) a kölcsönös bizalom és a mobilitás elősegítésének új európai eszköze a szakképzésben.